17 Rackjustering och montering av 3,5or

Expoze
Webbplatsadministratör

17 Rackjustering och montering av 3,5or

Inläggav Expoze » sön 19 jul 2015, 00:04

Dagen bjöd på uppehållsväder men blåsigt och kyligt. Gick iallafall att stå ute en stund och hålla på innan lederna började värka för mycket. Fördelen med blåsten var väl att man slapp städa undan sågspån efter sig. :D
Har iallafall sågat till gavlarna till racket, blev lite figursågning och fräsning för att få till passformen bra. När jag ställde dem på plats så upptäckte jag att det såg väldigt platt och tråkigt ut med stegen. Det blev att såga till lite mer virke snedställa stegen lite.
Blev betydligt bättre tycker jag. Var slarvig med att fotografera idag men en bild blev det. Ser lite snett och vint ut men det beror (hoppas jag) på att alla gavlar står löst fortfarande på bilden.
Bild

Ska bara fixa batterifäste och ta lite hål för kablar och fläktar, sen kan jag börja klä allt.

Provade att klä in mina monteringsringar till 3,5orna oxå och det gick förvånansvärt bra trots att jag inte hade ett lämpligt lim. Var tvungen att lägga den ena på plats för att se hur det blir och det får nog duga för mig tror jag.
Bild

Dags att gå på en ny arbetscykel i morgon, lagom tills det tydligen ska bli finare väder igen men man får försöka hinna med lite ändå.

Återgå till "Citroën C5 "Devil" V1.0"