15 Fortsättning på slutstegsrack

Expoze
Webbplatsadministratör

15 Fortsättning på slutstegsrack

Inläggav Expoze » lör 18 jul 2015, 23:56

Ytterligare en miniuppdatering. Nåja, det är ju bättre att göra lite varje dag än att bara pyssla med annat. :o
Fortsatt med mitt allt annat än snygga slutstegsrack. Bultat fast det i min fästskena med totalt 8st M5 så jag skulle nog tro att det kommer sitta kvar.
Batteriet ska jag fixa ett par ordentliga fästprofiler till som oxå bultas ner i skenan.
Bild

När racket var ihopskruvat och satt färdigt på plats så måttade jag en stund och stack sen sticksågen i bagagegolvet. Resultatet blev ett lagom stort hål för att kunna exponera stegen om man vill göra det. Ska tillverka 2 olika insatser som passar i hålet. Dels av biten som jag sågade ur som ska få ligga där till vardags och dels blir det väl en plexiskiva som man kan använda om man vill visa härligheten lite. Troligen lär väl nån form av belysning behövas oxå då. Får se vad som kan hitta in. Fläktar lär oxå behövas och det kommer jag nog koppla på stegens inbyggda fläktstyrning istället för att fixa nåt eget eller låta dem gå hela tiden.
Bild

Har fått hem lite vinyl nu oxå så jag kan göra färdigt monteringsringarna till 3,5orna. Det blir nog helgens jobb.

Återgå till "Citroën C5 "Devil" V1.0"