9 Tillverkning av adapterringar till 3,5or

Expoze
Webbplatsadministratör

9 Tillverkning av adapterringar till 3,5or

Inläggav Expoze » lör 18 jul 2015, 23:27

Verkligen dags för en uppdatering här.
Har dock inte hänt alls så mycket som jag hade velat men lite iallafall.
Allt kablage till bilen ligger färdigt och väntar på att monteras in, hållare till batteri och slutsteg är uttänkt och påbörjat men kan inte slutföras innan dämpmattorna sitter på plats. Just dämpningen är det stora problemet just nu men förhoppningsvis har jag ett ställe jag kan vara på i värme i nästa vecka och då kan det börja hända lite mer saker igen.
Har tillverkat ett par monteringsringar till mina Amega 3,5or som ska sitta på brädan fram. Finns inte plats att montera dem underifrån tyvärr så jag har valt att sätta monteringsringen på ovansidan.
Tog hjälp av en jobbarkompis efter jobbet häromdan och vi hjälptes åt att slänga ihop ringarna.
Utgick från lite rejält plattjärn som sågades till ett par kvadrater.
Bild

Drog ihop dem med en bult och satte upp dem i svarven så man fick rätt grundform på dem och samma yttermått.
Bild

Sen var det bara upp i svarven igen och börja få fram formerna jag var ute efter.
Bild

Bild

Bild

Amegorna var sedan innan modifierade med borttagna galler och nerklippta fästöron. Jag klippte bort fästöronen helt nu och fick riktig sugpassning in i monteringsringarna.
Bild

Bild

Kompletterade sen med bilens originalgaller. Ska bara ha tag i vinyl nu som passar mot brädan så ska ringarna kläs i det.
Bild

Det blev som sagt ingen stor uppdatering men mer kommer vad det lider.

Återgå till "Citroën C5 "Devil" V1.0"