8 Tillverkning av lågnivåkablar

Expoze
Webbplatsadministratör

8 Tillverkning av lågnivåkablar

Inläggav Expoze » lör 18 jul 2015, 23:20

Fortfarande sviter från lunginflammationen....den tog nog värre än jag trodde. Blir inte så mycket gjort utomhus pga det utan måste nog leta rätt på ett varmgarage som jag kan låna en dag för att det ska ske några större framsteg i bilen.
Kan dock inte låta bli att fixa lite när man sitter inomhus och degar så jag har lött ihop lite lågnivåkablar. Tar sin lilla stund att snickra ihop dem men det är det värt.
Så här blir de iallafall.

Bild

Ett litet tips ifall någon som är ovan att löda läser detta är att man med fördel kan sticka fast rca-kontakten i en annan kontakt när man löder. Dels får man en stabil hållare av kontakten och dels finns det ingen risk att mitt-stiftet flyttar sig vilket det lätt gör på billigare kontakter ifall man värmer en gnutta för mycket.

Bild

Sen har jag konstaterat en sak som jag inte blev så glad för. När jag kör min HU aktivt så kan jag inte köra ner filtret i 2 av kanalerna lägre än 1kHz, inte heller stänga av det..... Detta innebär att jag blir tvungen att köra middarna i dörrarna betydligt högre än jag tänkte från början men så får det ju bli såvida jag inte lyckas komma på nåt eller om någon annan har ett tips. Alternativet kan vara om jag får tag i ett schema på HU´n så kanske med en jävla tur att det går att brygga förbi filtret om det körs över en separat krets men sån tur har man väl inte. :(

Återgå till "Citroën C5 "Devil" V1.0"